Sunday, December 20, 2009

Koleksi Mini


Padi yang tertumpah dari guni.

Ambil gambar benda-benda kecik ni dah memang dah jadi hobi. Kenapa? - sebab benda-benda tu memang kecil. Ambil gambar objek kecil ni memberi kepuasan kepada saya sebab dapat menonjolkan objek tu sendiri dari satu dimensi yang lain dari sudut pandangan mata kasar.
Walaupun tidaklah setanding gambar yang dihasilkan oleh sebuah DSLR yang berharga ribuan ringgit, dapat hasil yang sebegini dah cukup memuaskan saya. Tengoklah kalau ada rezeki sebuah DSLR - kegilaan masakini, akan menjadi kenyataan. Tengoklah hasil yang tak seberapa dengan Olympus FE nih..

Rumput Sundal... oooopss (istilah standard di Sabah)


Nyamuk yang menjadi korban spray jenama ***** (tuuu...tt)




Telur ayam mini sebesar duit syiling 20 sen ( Kebetulan pada hari Jumaat,  pagi Hari Raya Korban lepas).




kepala ikan bilis (Pitas adalah pengeluar bilis yang terkenal di Sabah)




Bunga Kertas - Standard la...




Yang ni tak tau namanya.  Bunga tu kecik sangat, kalau ada depan rumah pun orang tak nak tengok punya.




Bunga jambu batu, sebelum menjadi putik.

22 comments:

dilot said...

gmbr menarik la bro..

[blogupdate]
http://www.dilahdilot.com/hidup-berani-untuk-gagal-2#more-802

911 said...

Thanks dilot :)

Marmar.. said...

cantik & kreatif..

911 said...

Thanks Mar :)

~@k1 is @utuMn!~ said...

wahh!!
kmu da nk jd potographer terkenal~~
cemburu2~
ehheheh

taqie said...

subhanallah..
walaupun kecik..tp it's beautiful..
nice pic :]

911 said...

@aki
tapi tak la pemes cam aki... ekekek

911 said...

@taqie
thanks byk2..:)

♥chentaMAYA™ said...

setuju2!

Cieut Nizar said...

cantik gambar nih! nak belajar snap pic boleh? ahaha :)

911 said...

@ ♥chentaMAYA™
tengkiu..

911 said...

@Cieut Nizar
tak ada masalah, tp saya ni bukan pro - baru belajar jak nihh... ekekeke

Aku yang bijaksana said...

hobi yg unik...

sya pon suka amek gmbr jugee..

mostly gmbr sndiri..hehe

z i e s y a said...

siyes cantik!
subhanallah!

Best Of Me 321 said...

benda kecik kalau amik gambar leh tengok saiz besar, leh zoom plak lagi, hehee

>BOM321<
http://bom321.blogspot.com/

911 said...

@Aku yang bijaksana
@ziesya
@BOM321

Tengkiu tengkiu... :)

diaien said...

cantik la gambar ni.

mr nazreen said...

nice!!

911 said...

@diaien
@mr nazreen

thanks.. :)

nn said...

cantik gambar ni. best. gambar dari perspektif semut. hee

FadzliAbuBakar said...

mungkin minat ini menunjukkan anda seorang seniman ataupun seorang yang teliti

Hanida Lavida said...

kelik hp =]