Tuesday, September 15, 2009

Esok Raya!


Adehh... meracau dah aku ni...


Huh... sedar tak sedar hari ni bulan Ramadhan dah masuk hari ke 25. Ertinya dah 24 hari umat Islam dah meng'complete'kan puasa (bagi yang benar-benar complete la... Hehehe). Lagi 4- 5 hari dah nak raya.

Barulah pula teringat nak jenguk-jenguk to-do-list Hari Raya kali ni:

  1. Kuih Raya - setel la agaknya (orang rumah selalu alert benda-benda begini, aku tukang makan jak).
  2. Baju Raya - Adehh... baju raya tahun lepas boleh pakai lagi agaknya. Malas dah nak sopping. Trafik kat KK tu boleh membatalkan puasa orang (yelah, kalau asik hilang sabar..)Baju anak-anak dah setel tu... Orang rumah dah soppping awal-awal sebelum puasa lagi.
  3. Duit Raya - Adehh.. baru teringat bil telepon menjangkau RM2++, kad kredit RM3++ bil letrik lebih dekat2 RM100, ansuran kereta, Astro, hutang bank.... adeh, adeh..adehh.. Mana yang sempatlah.. nanti belakang pikir benda nih...huhuhu
  4. Belanja balik kampung - yang ni aku bersyukur sangat kerana dah memang tinggal di kampung tak payahlah pikir tentang tambang bas, airasia, minyak kereta... hehehe
  5. Mercun.... ekekekeke..
Apa-apa pun...SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA dan MAAF ZAHIR BATIN....

2 comments:

Marmar.. said...

salam aidil fitri..

911 said...

Mekasih Marmar... salam lebaran juga dari aku...