Wednesday, August 26, 2009

090909 Malaysian Unite For Road Safety

Lafazkan ikrar dengan gaya dan kreativiti anda sebagai sokongan sempena 09-09-09 MUFORS (Malaysian Unite For Road Safety) secara teks, video atau foto di laman MUFORS di http://www.090909.org.my/



Apakah yang dimaksudkan warna oren pada 'Traffic light' pada sesuatu persimpangan yang sibuk? Bukankah lampu warna oren itu memberi kita (sebagai pemandu) amaran agar berwaspada dan bersedia untuk berhenti? Sebaliknya, ramai yang berbuat sebaliknya - menekan pedal minyak agar tak perlu berhenti ketika lampu merah sudah menyala. Melanggar lampu merah adalah salah satu tabiat yang telah menjadi kebiasaan dan amalan harian rakyat Malaysia. Sikap inilah yang perlu dihapuskan. Lafazkanlah ikrar untuk menghapuskan tabiat tersebut.

090909 ialah MUFORS day (Malaysians Unite For Road Safety), suatu hari untuk mempromosi keselamatan jalan raya kepada rakyat Malaysia, terutama apabila musim balik kampung sempena perayaan.



MUFORS berusaha mengumpul 250,000 ikrar menjelang 09-09-09. Diberitakan setakat ini baru 400 yang dapat dikumpul. Jom tunjukkan sokongan kepada MUFORS.

1 comments:

kani said...

Nice blogg shell we echange our links